“meta-pixel”

Dance-toning

Fra Start til Innovation: Rejsen og Fremtiden for Pulse Fitness i Havdrup

I Havdrup finder du Pulse Fitness – et fitnesscenter med sin egen unikke historie. Siden åbningen i 2018 har Pulse Fitness tacklet en række udfordringer, fra den globale pandemi til økonomisk usikkerhed, og har formået at tilpasse sig og komme ud på den anden side endnu stærkere.
Vi har mødtes med hele Pulse Fitness teamet og fået genfortalt hele centerets 6 årig rejse fra en hård opstart, igennem en pandemi og energikrise, og til de spændende planer Pulse har for fremtiden.

Starten på en Rejse

Det hele begyndte, da Pulse Fitness blev født ud af askerne af et konkursbo hvor 2 centre blev overtaget (Solrød og Havdrup), men kun centeret i Havdrup videreført.

”Vi ville skabe noget nyt og et center med flere hold og flere muligheder for træning end det gamle” fortalte Morten, grundlægger og ejer af Pulse Fitness. ”Det skulle være et hyggelig center og et sted hvor folk kunne mødes til træning og blive til en snak og en kop gratis kaffe efter træning”. Lokalet blev derfor bygget om, med en ny holdsal, en mindre bike-sal begge med mulighed for virtuelle on-demand hold.

Centeret åbnede dørene den 2. december 2018 med 100 forhåndsindmeldte medlemmer. Flere hold med ”gamle” instruktører fra det tidligere center blev startet op og der blev hurtig liv i centeret. Centeret startede op uden så meget udluftning og efter 1 år var det nødvendigt med endnu en større investering i et nyt moderne ventilationsanlæg.

”Ventilationsanlægget var en nødvendig investering, hvis vi skulle kunne skabe det center som vi ønskede, med godt indeklima – specielt på alle vores hold –  men der var ikke rigtig penge til det i selskabet efter kun 1 år drift, så vi måtte låne penge af udlejer og finansiere 50% privat”

Robin

Robin Bangsgaard, Centerleder, Coach og Personlig Træner hos Pulse Fitness

Digitalisering som kærneværdi

Fra starten har det været fokus på at lave alle processer så automatiske som mulig og at administration skulle tage så lidt tid som mulig. Medlemmerne skulle være i fokus og det var der vi ønsket at bruge vores tid, fortæller Morten. Digital vagtplan, automatisk timeregistering og lønintegration var nogle af de første ting som kom på plads. I 2022 fik centeret implementeret et nyt online support og medlemshåndterings system som effektiviserer receptionsarbejdet og i 2023 gik centeret ”fuld digitalt” hvor man gik væk fra fysiske adgangskort og over til at man åbner døren og fremmøder til hold direkte via app’en. ”Nu kan man også købe produkter i automaten via app’en” siger Caroline. Caroline er den nyeste medarbejder hos Pulse Fitness og studerer til daglig Digital Marketing i Roskilde og arbejder deltid hos Pulse Fitness hvor hun sikrer god support og medlemsopfølgning, samt receptionsopgaver.

”Vi går meget op i at alle skal føle sig velkommen hos os og få et smil med på vejen ind til træning eller en kort snak om dagens træning bagefter” siger Caroline med et smil.

Udfordringer og overvindelse: Historien om Pulse Fitness under COVID-19

I starten af 2020 var Pulse Fitness på en opadgående bølge, med rekordhøje medlemstal. Men denne positive udvikling blev pludselig bremset af COVID-19-pandemiens udbrud. Virussen ramte hårdt, og ligesom mange andre virksomheder, blev Pulse Fitness nødt til at lukke sine døre.

I de efterfølgende måneder, hvor træningssalene stod stille og tomme, stod Pulse Fitness over for en usikker fremtid. Pandemien havde effektivt sat verden på pause, og fitnesscentre verden over var uden deres sædvanlige summende aktivitet. Men selv i denne kriseperiode opstod der et håbefuldt øjeblik for Pulse Fitness. Mens isolation og usikkerhed prægede hverdagen, viste centerets medlemmer en bemærkelsesværdig samhørighed og støtte, som styrkede fællesskabet og gav håb om en lysere fremtid.

”Vi viste ikke om der kom nogle hjælpepakker og vi måtte gøre noget for at overleve, så vi fik integreret en digital video streamings platform i vores app og fik lavet en del træningsvideoer og programmer, som medlemmerne kunne bruge derhjemme” fortæller Morten. Pulse Fitness gav medlemmerne mulighed for at sætte medlemskabet på pause, betale et lille abonnement for adgang til den digitale platform eller betale fuldt medlemskab.

Under den første nedlukning valgte omkring 100 medlemmer hos Pulse Fitness at fastholde deres fulde medlemskab, selvom de ikke havde adgang til centerets faciliteter. ”Deres beslutning var afgørende for, at vi kunne holde centeret kørende,” siger Morten. Centerets personale gjorde hvad de kunne for at opretholde forbindelsen med medlemmerne, enten det var gennem online træningsvideoer eller opmuntrende opdateringer på de sociale medier.

Med meget egen indsats og lidt hjælp fra udlejer, åbnede Pulse op et lagerlokale og gang ved siden af og skabte en ny 100 kvadratmeter stor multi-funktion holdsal. Denne udvidelse var ikke blot en investering i centerets fremtid og flere muligheder for holdtræning; den var et løfte til medlemmerne om mere sikker træningsoplevelse. I en tid, hvor social afstand var blevet en afgørende del af den “nye normal”, designede de den nye holdsal med netop dette for øje. De brede, åbne rum og den gennemtænkte indretning gjorde det muligt for medlemmerne at træne sikkert og med tilstrækkelig afstand.

Morten, Helene og Robin

Morten, Helene og Robin

“Nedlukking 2..”

Sommeren 2020, blev dørene åbnet igen, og medlemmerne begyndte at vende tilbage. Men selvom genåbningen bragte glæde og lettelse, var der også en følelse af frygt blandt mange. Bekymringen for smitte var stadig til stede.  “Det var en svær tid,” indrømmede Morten. “Vores største håb var, at nok medlemmer ville vende tilbage.”

Glæden var dog kortvarig. Da vi ramte december 2020, stod Pulse Fitness over for endnu en stor udfordring: en ny lockdown. Morten var ikke sikker på, om Pulse Fitness ville klare den. Selvom centeret fik hjælpepakker og ansøgte om alle de Corona-lån, de kunne, var det økonomiske pres enorm og svær at håndtere.

Morten forklarede, at selvom disse økonomiske hjælpepakker var en livline, var de også en skjult udfordring. “Mange ved ikke, at det rammer senere – både i form af store revisorregninger for både at lave materiale og revidere de reelle tal i årsrapport – og at Corona-lån faktisk skal betales tilbage.” Disse økonomiske eftervirkninger af pandemien ville komme til at præge centeret i 1,5 år efter den sidste nedlukning. Men selv midt i alt det økonomiske kaos, holdt Morten og hans team fast i at holde Pulse Fitness kørende

Da nedlukning 2 trådte i kraft, gik Morten og hans team straks i gang med at udvikle en plan for at holde deres medlemmer engagerede og aktive, selvom centeret midlertidigt måtte lukke dørene. Deres første skridt var at lancere ikke ét, men to ugentlige live-streaming hold, der blev tilgængelige for alle medlemmer. Disse live-streaming sessioner blev hurtigt en afgørende del af medlemmernes rutine, og de brugte dem som en måde at opretholde deres træningsvaner.

Men Pulse Fitness gik endnu længere for at imødekomme medlemmernes behov. Når det var tilladt i overensstemmelse med de gældende restriktioner, organiserede de utallige udendørshold, der ikke kun holdt medlemmerne aktive, men også gav dem mulighed for at nyde frisk luft og det sociale samvær, de havde savnet.

Robin, som er center leder, udtrykte sin taknemmelighed for Pulse Fitness-teamet og medlemmerne, der sammen arbejdede hårdt for at opretholde det stærke bånd med fællesskabet. Han deler sine tanker om den svære tiden: “Under nedlukning 2 var vi bedre forberedt, og vi lancerede med det samme 2 ugentlige live-streaminghold – for at holde medlemmerne igang derhjemme. At stå foran en skærm og instruere i hvordan medlemmerne kunne bruge 1.5 liters vandflasker som vægte var noget, jeg aldrig glemmer!”

Genopbygning i Modvind

Da Corona-virussens greb langsomt begyndte at løsne sig, og verden stille men sikkert trådte ud af skyggen af pandemien, begyndte Pulse Fitness også at finde vejen tilbage til hverdagen. Det var en proces, der tog tid – medlemmerne vendte tilbage, men i et forsigtigt tempo, ét skridt ad gangen. Håndspritstandere og smittevernsudstyr, der engang havde stået som stille vidner til en usædvanlig tid, begyndte gradvist at forsvinde. Både verden og fitnesscenteret syntes at være på vej tilbage til en form for normalitet – eller sådan “troede vi”, som Morten, lederen af Pulse Fitness, reflekterede.

Men netop som håbet om en ubekymret fremtid begyndte at tage form, ramte en ny krise. Efter Ruslands invasion af Ukraine blev verden kastet ud i en dyb energikrise. Gas- og strømpriserne skød i vejret, og pludselig stod Pulse Fitness over for en helt ny slags udfordring. Morten husker tydeligt chokket, da de modtog strømregningen for sommeren – et beløb, der var ligeså højt som den samlede gas- og eludgift for hele 2021.

Selvom omsætningen var begyndt at stabilisere sig, og medlemmerne var vendt tilbage, fandt centeret sig selv kæmpende mod en ny finansiel modvind i 2022. Målet var ikke længere vækst eller ekspansion – det var simpelthen at komme i mål med et resultat omkring nul. Der blev hurtigt sat ind med forskellige tiltag for at holde energiforbruget nede uden at det skulle gå ud over kvaliteten og den service medlemmerne var vandt til. Usikkerheden igennem vinteren var stor, da ingen viste hvad som kunne ske med energipriserne. Energikrisen var en kamp, der viste, at selv efter pandemien, var vejen til genopretning aldrig lige og ukompliceret.

Jan

Jan Swensson, Customer Success Manager og Personlig Træner hos Pulse Fitness

Rejse Mod Personlig Forandring i 2023

I takt med at foråret kom og energipriserne var på vej ned, var der en fælles forventning og håb om, at 2023 skulle markere starten på en ny æra – en tid præget af stabilitet og vækst. Med denne fornyede energi og vision, besluttede Morten og hans team at genopfinde Pulse Fitness. Det var ikke længere nok at være et sted, hvor medlemmerne blot havde “adgang til træning”. I sommeren 2023 skiftede centeret fokus til at blive en katalysator for personlig forvandling og livsstilsændringer. Pulse Fitness ønsket at transformerede sig til et center, der aktivt hjalp medlemmerne med at opnå deres trænings- og livsstilsmål.

”Tidligere kendte vi ikke vores medlemmers mål og hvad de ønskede at opnå med deres træning” fortæller Jan, Customer Success Manager i Pulse Fitness. ”Nu starter vi alle nye medlemmer op med en intro samtale hvor vi gennemgår det nye medlems mål og ønsker, samt livsstil og erfaring med træning. Dette gør at vi kan hjælpe vores medlemmer på en helt anden måde med at nå deres mål” siger Jan som er den som afholder de fleste introsamtaler. 

Med et nyt, skræddersyet 3-måneders forløb får alle nye medlemmer som ønsker det tilkyttet en Coach som arbejder tæt sammen med hvert medlem, og hjælper dem med alt fra vægttab, genoptræning af løbeevner, indarbejdelse af grøntsager i kosten, til at genopbygge styrke til hverdagens aktiviteter.

Over 30 medlemmer har til nu været gennem deres personlige 3 måneders rejse. Hver historie har været unik: En person genfandt glæden ved at løbe efter år med inaktivitet; en anden opdagede, hvordan ernæringsmæssige ændringer kunne omdanne deres daglige energiniveau; en tredje fik styrket sin ryg, så hun igen kunne klare sit arbejde som sygeplejerske uden smerter.

Pulse Fitness er nu ikke længere kun et fitnesscenter, men et sted, hvor personlig transformation kan blive realiseret. 2023 står nu som et år, der ikke blot bragte tilbage verden til normalitet, men også bød på en ny begyndelse og fornyelse.

Rejsen ind i 2024: Fremtidens teknologi og videnskab kommer til Havdrup

Som vi nærmer os afslutningen af 2023 og fejrer Pulse Fitness 6-års fødselsdag, kaster Morten og hans team deres blik mod fremtiden. “Hvad er planen for fremtiden?” er det spørgsmål, der svæver i luften, fyldt med forventning og spænding.

2024 står foran døren, og med det kommer lanceringen af Pulse Fitness’ mest ambitiøse projekt til dato. Et banebrydende, videnskabsbaseret livsstilskoncept, som kombinerer det nyeste indenfor teknologi og videnskab.

”ReShape – som det nye livsstils koncept kommer til at hede – kommer til at handle om hvordan du kan ændre dine spise vaner, søvn, kosttilskud, træning, kombineret med ”bio-hacks” til at faktisk få din krop til at blive og føles yngre” fortæller Morten. 
Den store nyskabelse ligger i kombinationen af viden fra forskning indenfor lang levetid og brugen af avanceret teknologi som biometriske sensorer, blod- og DNA-analyser og ledende AI-drevne tjenester, fortæller Morten

Lanceringsdato er ikke sat endnu, men det bliver i starten af 2024. “Vi kommer til at starte de første test kunder op i januar, når vi har konceptet helt på plads” siger Morten, med en blanding af stolthed og forventning. Med denne vision og plan for fremtiden, er Pulse Fitness ikke blot et sted for fysisk træning, men et sted, hvor hvert skridt, hvert løb, hvert løft bliver en del af en større rejse mod en stærkere, sundere og yngre version af en selv.

Pulse fitness 6-års dag

I Havdrup, i hjertet af denne lille by, står Pulse Fitness som et lysende eksempel på innovation, modstandsdygtighed og fællesskabets kraft. Fra dets beskedne start i 2018, gennem de tumultariske tider af en global pandemi, til de spirende planer for fremtiden, har dette center været et billede på, at intet er umuligt med det rette team, den rette vision og et samfund, der står sammen. Og nu, i år 2023, fejrer vi en særlig begivenhed – Pulse Fitness’ 6-års fødselsdag den 2. december, en milepæl der sætter punktum for endnu et år i Pulse Fitness historie.

Hvis du ikke har oplevet Pulse Fitness endnu, så kom forbi i vores åbningstider eller book en gratis rundvisning her

Pulse er et lokalt fitnesscenter, der sætter medlemmerne i højsædet

I betyder noget for os, alle hver og en. Vi elsker vores arbejde og glæder os hver dag til at hjælpe netop dig i bedre form. Vi har 650 m2 fyldt med moderne træningsudstyr og vi tilbyder mange forskellige former for træning: styrketræning, personlig træning og forskellige typer holdtræning, som bl.a Yoga, Cirkeltræning, Stram-Op, Mave-Baller-Lår og Bike/Spinning.

Kontakt os Bliv medlem